treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
malarstwo; obraz; Szalag - V (I) - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, granatowej i niebieskiej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jaśniejszej niż ostatnia wstęga, otoczone sinoniebieskim kołem. Cztery rogi pracy również w kolorze niebieskim.

Szalag - V (I) | Wstęga V (I)

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz; Dzieło wizualne - ujęcie z przodu; Poziomy obraz, podzielony niesymetrycznie, ostrym przecięciem, na dwie części - większa z lewej strony to niebieska, gladka płaszyzna, druga, po prawej stronie, jest plaską jednolitą białą plamą. Na niebieskim tle w górnej, lewej ćwiartce obrazu widzimy z lotu ptaka dziecko zanurzone do ramion w wodzie utrzymujące się na powierzchni trzymając się kolrowych rurek/pianek basenowych.

Bez tytułu

Szeszycka, Katarzyna

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Odręczny list napisany częściowo ołówkiem oraz niebieskim i czarnym atramentem na trzech czystych kartach. Na trzeciej stronie kleks znajdujący się blisko lewego dolnego rogu.
Z treści: Mój kochany Tajwiusiu! | Godzina późna – […] [nieczytelne]. W tej chwili wróciłam do domu. Byłam dziś mocno zalatana […] [nieczytelne]. Związek, […] [nieczytelne], Zebranie Kom. Rewiz. Związku (30 IV walne zebranie), zebranie Klubu […] [nieczytelne] z p. […] [nieczytelne] i Mieczysławem […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-04-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz. Wrażenie czerwone - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz. Czerwone, na pierwszy rzut oka, tło jest niejednolite - widoczne są pociągnięcia pędzla, delikatne, drobne smugi w odcieniach od jasnoczerwonego do grafitu. Czarna kropka o średnicy 11,5 cm jest przesunięta od środka pracy na lewo i lekko w górę. Namalowana pędzlem, czarną matową farbą, spod warstwy malarskiej prześwituje miejscami czerwone tło. Obraz oprawiony w drewnianą, pomalowaną na szaro ramę okalającą obraz.

Wrażenie czerwone nr 24

Radke, Marek

1994

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz z cyklu Moja gramatyka NIE-RO-ZU-MIEM - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna w układzie pionowo wydłużonego prostokąta. Na jednolicie szarym tle widoczne dwa elementy: w górnej partii kompozycji - biała, nieregularna plama, z mniejszą, czerwoną plamą w jej centrum; w dolnej części kompozycji - czerwona kropka. Poniżej białej plamy monochromatyczne, wyodrębnione jedynie w gładkiej fakturze obrazu (w postaci lekkich zgrubień konturu) trzy podobne, nieregularne formy, z których dwie z mniejszą plamą w środku.

NIE-RO-ZU-MIEM

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Amfora miniaturowa - ujęcie z przodu; Nieprofilowana, miniaturowa amfora bez wyodrębnionego brzuśca, szyjki i wylewu ma kształt walca. Na poziomie 1/3 wysokości naczynka widnieje ślad po uszku. Pod uszkiem znajdują się dwa niewielkie koliste dołki. Dno jest wklęsłe. Powierzchnię zdobią dwa dookolne pasma linii rytych: jedno trójliniowe występuje w części przydennej, drugie pasmo dwuliniowe na wysokości uszek. Barwa naczynka jest niejednolita: beżowo-ciemnoszara. Glina zawiera dużą domieszkę miki.

Amfora miniaturowa

kultura łużycka

około 1100 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Osełka bazaltowa - ujęcie ze skosu z prawej; Osełka bazaltowa ma kształt smuklej, rozszerzonej ku dołowi sztabki o wygładzonych krawędziach. W prawej górnej części został wywiercony bardzo precyzyjny otwór, wykonany z dwóch stron. Na wygładzonej powierzchni widoczne są ślady po ostrzeniu niewielkich narzędzi.

Osełka bazaltowa

nieznany

800 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wrota (Drzwi) - ujęcie z przodu; Kompozycja prostokątna o zbliżonych do kwadratu proporcjach złożona z dwóch symetrycznych drewnianych płyt z przyklejonymi na awersie drucikami ze stali miedziowanej. Na każdej z dwóch płyt druciki zakomponowane w kilkunastu poziomych pasach. Pojedyncze pasy wypełnione ciasno wielokrotnie giętym drucikiem w rytmicznym pionowym układzie.

Wrota (Drzwi)

Turewicz Lafranchi, Małgorzata

1996

Muzeum Narodowe w Szczecinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - ujęcie z przodu; Maria o drobnej, smukłej sylwetce siedzi frontalnie na tronie o lekko podwyższonych bokach. Dłonią podtrzymuje dziecko ułożone w pozycji siedzącej z lekko podkurczonymi nogami i usytuowane na jej lewym kolanie. Postaci ubrane są w długie tuniki opadające podłużnymi wąskimi fałdami rytmicznie różnicującymi powierzchnię szat. Figura o drążonym odwrociu została opracowana jako przyścienna. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona, zwłaszcza w partii twarzy Marii; nosi liczne ślady po owadach. Głowa Jezusa i prawa ręka Marii nie zachowały się. Pozostałości polichromii widoczne są w zagłębieniach rzeźby.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

warsztat zachodniopomorski

około 1260

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 46 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd